Coachtrajecten

Er zijn verschillende coachtrajecten mogelijk:

Gezinsbegeleiding

Voor meer informatie zie gezinsbegeleiding.

Personal coaching

Personal coaching of persoonlijke coaching is een individueel begeleidingstraject en richt zich geheel op wie u bent als persoon. Wie bent u? Wat wilt u? Wat kunt u? Wat zoekt u? En, belangrijker nog, hoe geeft u uw leven en/of werk op zo’n manier vorm, zodat u daar (meer dan) tevreden over bent. Uw talent, kracht en ambities vormen het uitgangspunt voor de coaching, en niet de leerstof. En u bent per definitie uniek.

Lees meer…

Traumabegeleiding

Terwijl de één een ingrijpende ervaring snel in zijn of haar leven een plaats kan geven, zal de ander langere tijd nodig hebben om een incident te verwerken.

De ene persoon pakt snel de draad weer op en heeft geen last van mentale en/of fysieke veranderingen, de ander houdt bijvoorbeeld het gevoel van onveiligheid, alertheid, wantrouwen, wordt snel geïrriteerd, krijgt last van slaapproblemen en/of nachtmerries, huilbuien, eetproblemen, woede, schuldgevoelens, vergeetachtigheid, wordt kwetsbaar, angstig en verschillende lichamelijke klachten, zoals snelle vermoeidheid, hoofdpijn, spierpijn, etc.

Lees meer…

ADHD coach

AD(H)D is een ontwikkelingsstoornis die al begint bij de conceptie. Het is een neurofysiologische stoornis met een grote impact. Op dit moment wordt de diagnose op basis van gedrag gesteld. Er wordt gekeken naar wat er aan de buitenkant waarneembaar is. Er wordt (nog) niet gekeken naar wat er bij iemand van binnen gaande is en hoe iemand dat zelf eigenlijk ervaart. Veel gehoord is “het is zo druk in mijn hoofd, ik kan mij zo moeilijk concentreren”, maar hoe voelt dat, waar kan dat nou vandaan komen en hoe ga je ermee om? Stemmingswisselingen, impulsiviteit, de impact hiervan op de omgeving, het gewiebel, het gefriemel ………

Lees meer…

Leerproblemen praktisch aanpakken met de training ‘Ik leer anders’. Direct resultaat.

Na onderzoek blijkt dat leerlingen met een leerachterstand of dyslexie vaak in beelden denken, niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijze want de meeste mensen (±95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert visueel. Bijles helpt onvoldoende omdat ze dan meer informatie op ‘foute’ wijze krijgen aangeboden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een korte training leer je deze techniek zelf toepassen. Ideaal om vervolgens de lesstof in de klas goed te kunnen volgen.

Lees meer…